Kaprařina Labe 1

Ahoj rybáři.
Tak jsem se vrátil z první jarní výpravy na Labe za kapry. Výprava to nebyla moc dlouhá,ale jako vždy plná překvapení a zážitků. V pondělí po zavíračce jsem vyrazil s kamarádem Milanem. Cesta utekla rychle, ale místo, které jsem doufal, že bude volné bylo obsazené. A tak jsem narychlo za soumraku hledal nové místo, kde budeme chytat. Tím pádem bylo vše jinak, než jsem si představoval a naplánoval. Na novém místě jsem rychle nahodil pruty, přihodil pár kuliček, začal stavět biwak a zázemí, v 11 bylo hotovo. Zbývala hodina na chytání a záběr nepřišel, tak jsem nastavil budík na 4 ráno a šel jsem spát s nadějí lepších zítřků 😃 Ráno jsem spánek o hodinu protáhnul, jelikož byla venku ještě tma. Začal jsem rozcvičkou při nafukování člunu, přidělal jsem elektromotor, echolot a začal jsem mapovat dno jaké jsou zde hloubky, olovem zjišťovat jaké je tu dno,bahno, písek, atd. Přitom se to stalo, po hodině klepání olovem o dno, když jsem byl na největší hloubce, najednou rána a tah až jsem se málem po.... ruku po loket ve vodě, a přetahovaná o olovo 🙈 to že jsem jako vždy viděl na echolotu pár zvědavých sumců co tam krouží, mně nepřekvapilo, ale že mi šlukne 200g olovo na provázku mě dostalo 🤣🤘 asi 10-15 vteřin se držel nebo byl provázek zeseknutý v kartáčích pak spadnul, no zážitek na který nezapomenu. Po zmapování dna jsem začal krmit a chytat. První den se povedl jeden cejn. Potěšil ale kapr to nebyl, druhý den jsem zašel zjistit co se dělo jinde kolem nás u vody a zjistil že kapři berou ale není to žádná hitparáda. Co mě ještě víc překvapilo, bylo zjištění že už fungují masovky a různé příchutě spíš používané v létě, asi je vše posunuté jelikož nebyla pořádná zima. Jelikož jsem sebou vzal jen sladké příchutě a kořeněná játra, tak jsem začal pochybovat jestli jsem zvolil dobře. Chlapík, co seděl o kus dál odpoledne přišel pozdravit a pokecat a pak mi říká: "Jestli máš jen sladký, dám ti pár kuliček,zkus to já jsem včera chytil jednu desítku,cejna, tloušťe, asi jim to chutná....." říkám: "ne,ne děkuju, schválně jsem doma nechal tyhle příchuťe aby mě to nepokoušelo."🙈🙈..... nakonec jsem si řekl proč to nezkusit na jeden prut a 10 kuliček jsem si vzal. Moje zvolené příchutě samozřejmě ani píp a na kuličku od souseda se ozvalo krásné dlouhé píp a já měl na prutu krásného 12,5 kg kapra ze svazovky. Jak říká moje moudrá Danuška🤘😘 "Zkusit znamená vědět"🤔😉 Ráno jsem šel chlapíkovi poděkovat a dlouze jsme si popovídali o tom, jak je to vše nevyzpytatelné, a že je to všechno vlastně takhle dobře, furt nás má co překvapit a kdyby ryby braly furt tak by nás to asi ani nebavilo, jsou to prostě ryby. Někdy berou, někdy neberou a tak to máme rádi přece 😉 Petrův Zdar a Dicky svaz. 😉